فرمانده! بسیج را دریاب!

آنچه به نگارش در خواهد آمد در خواستی است ،بر پایه تحلیل شخصی، از فرمانده کل قوا – مقام معظم رهبری. امیدوارم که به سمع و نظر ایشان و سایر دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برسد.

سلام علیکم.

هر روز شاهد پیشرفت و دستاورد جدیدی از فرزندان خدمتگذار ملت و نظام در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستیم. فرزندانی که دغدغه ایی جز پاسداشت دستاورد های انقلاب اسلامی و خدمت به مردم و نظام ندارند.

در صدر اسلام هم شاهد چنین پاسدارانی در سپاه اسلام بودیم. اما به تدریج و با گذشت زمان برخی بزرگان و فرماندهان سپاه اسلام تغییر رویه داده و آلودهء مطامع مادی و دنیوی شدند ؛ آنگونه که طلحه و زبیر را که خود، از سرداران سپاه بودند، به تقابل و مبارزه با امیرالمومنین، علی(ع) واداشت.

تاریخ، تکرار پذیر است.

امروز هم طلحه و زبیر هایی نهفته در دل سپاه اسلام و ایران اسلامی، وجود دارند. افرادی که دیروز برای رضای خدا پا به میدان گذاشته و امروز به دنبال منصب و قدرت و ثروت هستند.

مهر ماه سال 89 در مطلبی با عنوان “کودتا در سپاه پاسداران” به برخی مخاطرات حضور بی رویه بعضی عناصر تهذیب نیافته سپاه پاسداران در فعالیت های اقتصادی-سیاسی اشاره ایی اجمالی داشتیم.

طی یک سال و نیم گذشته این روند خطرناک با سرعت پیشرفته و شبکه های اقتصادی-سیاسی بزرگتر و درهم تنیده تر، متولد شده اند.

شاید برای بسیاری از مردم این مطالب غریب و دور از ذهن باشد. ولی دوستانی که از مسائل و وقایع پشت پرده آگاهای بیشتری نسبت به بنده دارند به خوبی این خطر را حس می کنند. خطری که فقط می شود آن را “احساس” کرد؛ و امکان بیان و اعتراض نسبت به آن هنوز فراهم نیست.

هنوز نمی توان به روشنی از مخاطرات آن سخن گفت. چراکه سند و مدرکی محکمی در دست نیست و هم اینکه از طرف مردم و بسیاری از دوستان قابل پذیرش نیست. هرنوع عکس العمل، نسبت به این جریان خطرناک و مرموز به منزله تخریب و مخالفت با سپاه پاسداران، تعبیر شده و از طرف منافقین و معاندین مورد سوء استفاده قرار می گیرد. خصوصا آنکه تفکر خود اجتهادیٰ از نوع مهدی هاشمی معدوم، در میان برخی افراد درحال تقویت و تکثیر است. لذا در صورتی که با آن مقابله نشود برخی بی قانونی های زمان مهدی هاشمی و سعید امامی، مجددا تکرار خواهد شد. از طرف دیگر افشاگری کلان و بی برنامه در این خصوص به بدنه نظام لطمه زده و اعتماد مردم را نسبت به دلسوزان و پاسداران واقعی، خدشه دار می کند.

دو راهکار به ذهن بنده خطور می کند.

اول آنکه عوامل اطلاعاتی-امنیتی بدون فوت وقت و سریع به شناسایی و تصفیه عناصر مشکوک و مورددار بپردازند. دوم اینکه در صورتی که به هر دلیلی امکان اجرای راهکار اول فراهم نباشد به تقویت و تجهیز جبهه ایی در مقابل “خوارج آینده” بپردازیم.

بنده در خصوص راهکار اول تخصص و مسئولیتی ندارم. در راه اجرای راهکار دوم هم مشکلاتی وجود دارد. اول آنکه ملاک تشخیص خوب و بد در بسیاری از محافل و مجالس، دیگر مبانی مکتوب و مصوب اسلام و انقلاب اسلامی نیست؛ و به غلط، در افراد، جستجو می شود. چراکه تا دیروز گفتار و کردار برخی افراد منطبق با اسلام و انقلاب تشخیص داده می شده؛ اما امروز با تغییر تدریجی ایمان و اعمال این افراد ظاهر الصلاح، کمتر کسی متوجه تغییر آنها و انطباق مجدد اعمال و گفتار ایشان با اصول انقلاب و  اسلام می شود. به عبارت دیگر بسیاری از مردم، به جای اصولگرایی، فردگرایی را ملاک تشخیص خود قرار داده اند.

مشکل بعدی راهکار دوم که بسیار خطرناک هم هست؛ مسئله بسیج است. فروردین ماه سال 89 در مطلبی با عنوان “تشکیلات، آفتی برای بسیج” برخی زوایای این مسئله را مورد کنکاش قرار دادیم. امروز نیز با تاکید مجدد بر آن مطلب، زوایای دیگری را مورد بررسی قرار می دهیم.

در آن مطلب به نحوه تاثیر منفی تشکیلاتی شدن بسیج به عنوان زیر مجموعه ایی از سپاه پاسداران، اشاره شد؛ و گفتیم و شاهد آوردیم که چگونه تشکیلات و سلسله مراتب چالاکی و آزادی عمل گذشته بسیج را تحت الشعاع خود قرار داده است.

حال با نگاهی مجدد و محتاطانه به آنچه که در خصوص ظهور طلحه و زبیر در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان شد و تغییر تشخیص مردم، از اصولگرایی، به فردگرایی؛ در خواهیم یافت که بسیج، جبهه ایی که ما از آن به عنوان حامیان انقلاب یاد می کنیم و بر آن تکیه داریم، خود در معرض تهدید و تسخیر است. طی ده سال گذشته، به تدریج شاهد افزایش سوء استفاده های تشکیلاتی و سیاسی-اقتصادی از توانایی و پتانسیل بسیج بوده ایم(لینک اول و لینک دوم). لذا لازم است بسیج را به جایگاه قبلی خود در حفظ و نگهداری از دستاورد های انقلاب اسلامی بازگردانده و خطر وابستگی به افراد را در آن به حداقل برسانیم. بیسجی را هوشیار کرده و با یادآوری و تذکر مجدد و مکرر اصول انقلاب اسلامی ایران، این نهاد مردمی و تاثیر گذار را در برابر انواع فتنه داخلی و تهاجم خارجی مصون نماییم.

لذا از فرماندهی معظم کل قوا و دوستداران انقلاب و نظام، تقاضا داریم در این خصوص تدبیری اندیشیده تا توطئه و فتنه دشمنان اسلام و نظام ناکام بماند. انشاء الله.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا